پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۴۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۲۵۲ مورد

پنج شنبه ٢ تیر ١٤٠١ ساعت ٨:٤ ق.ظ   ( بازدید : 433 نفر )

نشست معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد و اعضای حاضر در این جلسه به بیان مسائل و دغدغه‌های خود پرداختند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در نشست صمیمی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر ضرورت پاسخگو بودن، مسئله محور بودن و مبتنی با نیاز جامعه بودن تحقیقات تأکید کرد.

 

دکتر یونس پناهی که حوالی ساعت ۲۱ و پس از ملاقات‌های مردمی، در این نشست حاضر شده بود، ابراز کرد: با منابع محدود کارهای اساسی و مهمی جهت حل مشکلات مردم در حوزه سلامت را دنبال می‌کنیم و اصرار داریم تحقیقاتی که در استان انجام می‌شود، مبتنی با نیاز مردم باشد.

 

وی به سیر تکامل دانشگاه‌ها در جهان هم اشاره کرد و ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل ۱، تنها امورات آموزشی انجام می‌شود و در دانشگاه‌های نسل ۲، در کنار آموزش، تحقیق هم انجام می‌شود و که باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد.

 

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل ۳، علاوه بر کار آموزشی و پژوهشی، ثروت آفرینی هم انجام می‌شود، دانشگاه‌های نسل ۴ را دانشگاه‌هایی دانست که علاوه بر کار آموزشی و پژوهشی و ثروت آفرینی، اجتماعی است و این نوع دانشگاه در بین مردم دیده‌بان دارد که جامعه به چه مواردی در حوزه سلامت نیاز دارد تا مشکلات رفع شود و دانشگاه پاسخگومحور به شمار می‌رود.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به مقوله عدالت در تحقیق و اخلاق در پژوهش نیز اشاره کرد و ادامه داد: پژوهش‌ها باید بر مبنای نیازهای جامعه باشد.

 

وی به برخی از مشکلات مطرح‌شده از سوی مراجعان در دیدارهای مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از نگرانی‌ها مسئله نازایی و شیوع بیماری‌های مزمن است و ما باید این‌چنین مشکلاتی را در برنامه تحقیقاتی داشته باشیم.

 

وی رشد علمی کشور را مثبت ارزیابی کرد و به این نکته نیز اشاره کرد که روند رشد تولید علم و دانش در کشور نباید متوقف شود و هدف اصلی باید این باشد که ملزومات، دارو، تجهیزات و پروتکل‌ها و نیازهای حوزه سلامت را خودمان به دست بیاوریم.

 

در این نشست تنی چند از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی استان، در حضور معاون وزیر بهداشت، به بیان مسائل و دغدغه‌های خود پرداختند.

 

در ابتدای این نشست، دکتر قهرمانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز به بخش‌هایی از دستاوردهای سفر دکتر پناهی، معاون وزیر بهداشت به استان اشاره کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.